GUESTBOOK

________________________________________________________________________________________________

Říjen 2012

Pokémon Black2: První dojmy

12. října 2012 v 23:39 | Re |  Pokémon
Dodržím tradici a v rámci odpočinku mozku a (ne toliko) očí zaznamenám první dojmy z Black2 tak, jako jsem učinila kdysi s Black.

Když už jsme u tradice, tu jsem dnes úspěšně zlomila. Když jsem si před necelými dvěma lety natěšená jako malá kofeinová veverka předobjednala Pokémon Black a zvolila za přepravu obchodní balík České Pošty... tuze jsem zaplakala. Doufala jsem, že balík "ručíme za doručení následujícího dne od podání" skutečně dorazí v den oficiálního vypuštění her na trh, když to vyexpedovali den předem? No ano, doufala, a pak jsem v pátek mlátila hlavou o stěnu, že já pitomá si nezvolila PPL. Následoval víkendový absťák, kdy lidi různě po deviantartu atd posílali statusy o tom, jak se jim do rukou dostaly jejich kopie (neb BW premiérovalo v Evropě nejdřív). Pak přišlo pondělí, Re málem ocucávala poštovní schránku a myslíte si, že ta pitomá pošta moji Black doručila? Kulový.

Až v úterý 8. března 2011 se mi ta hra konečně dostala do spárů a krom toho, že jsem solidně pištěla při každé z úvodních scén prostě proto, že to bylo hell awesome, jsem první půlhodinu oddaně resetovala, abych dostala Snivy holku. To mělo za následek, že jsem začátek souboje s Biancou a ten nový zoom systém viděla tolikrát po sobě, že jsem se úspěšně odpištěla a pak jsem hrála relativně v klidu :D

Abych se dostala ke zlomení tradice, pochopitelně jsem si tentokrát zvolila PPL. Ale to bych nebyla já, aby se v tom neobjevil nějaký pikantní háček, a to konkrétně domluvená zubařka PŘESNĚ v rozmezí, kdy mi pan PPL řidič oznámil, že se bude pohybovat po Třebu. Ou jé! :D Do toho byl defekt mého noťásku diagnostikován jako vadná operační paměť. (Jen si to představte, celý týden mi ten Linux běžel čistě na dobré slovo xD Kdyby se rozhodl si něco kopnout do té pokažené části, exnul by mi i on, ou jé!)

Zubařka byla nakonec v těžkém časovém skluzu, takže k radosti všech účastněných jsem se své dnešní preventivky zřekla a domluvila se na jindy. Pan z PPL přijel pochopitelně o dost později, takže jsem ještě chvíli stresovala, že jsem ho nějakým strašným omylem propásla.

A pak konečně ta hra dlela v mých rukou, konečně v den oficiálního evropského vydání, konečně v den, který jsem si pro ni vyhradila, a já jsem se mohla zabalit do peřin, vyvalit na polštáře a hrááááát!

Dobře. Deset minut jsem resetovala Oshawotta holku, ale i to je příjemná změna vůči minule, ne? XD Ale teď už konečně k dojmům aneb ano, vím, že mé úvody mi občas rozsahově ujedou, ale who cares?

DOJMY:

(Spoiler Warning! Už se nemusím krotit, ou jé!)
  • GRAFIKA: Ona je v podstatě totožná jako v BW, ale s tím se počítalo. Nicméně v jakékoliv nové verzi v rámci dané generace MUSÍ být různé drobnosti, které vám zpříjemní den. Co tu tedy máme?
a) Světlo. Pokaždé, když vylezete ven a venku svítí slunce, z levého rohu vás chytne takové to oslnění. Podřadné, ale efektivní.

b) Souboje. Autoři si trochu víc pohráli s kolečky terénu, na kterých stojí účastníci boje. Tentorkát jsou více propracované a v některých případech dokonce animované (tráva atd).

c) Sprity. Zatímco v BW jsem plakala nad tím, že jediné dva animované sprity v celé hře dostali vaši dva rivalové, tak v BW2 je zase animovaný úplně každý. V případě potřeby dokonce na víc než jen tři framy, což se možná na poslech nezdá, ale je to VELKÝ rozdíl. Důležitější postavy mají i jakési svoje charakteristické pohyby v samotných overworldech. To se, pravda, vyskytovalo i v BW, ale když tady ta vaše po všech možných koutech pokukující matka v intru vypadá děsně cool :D


  • HUDBA. Staré melodie lehce remixnuté, to je něco pro remixofila jako jsem já. Jednu věc jim ale neodpustím: zatímco Hiroshiho (rival) hudba v prvním zveřejněném gameplayi byla docela zajímavá, tak to, co vypustili v reálu je... fail. Mám ošklivý dojem, že přišel nějaký moc chytrý nadřízený (nebo ještě lépe ztělesnění imbecilního zákazníka) a autorovi původní hudby řekl, že je to na Hiroshiho málo Rash. Vypadlo nám cosi, v čem najdete melodii jen po chvíli urputné snahy, jinak to zní, jako kdybyste třískali prázdnými plechovkami o sebe. Něco podobného potkalo i BGM nového týmu Plasma, minimálně v počáteční fázi boje (než to skočí do loop části). Mlácení plechovkama, navíc se silným techno nádechem. A to já nejsem antitechnař, když je techno dobrý, tak proč ne, ale toto... No dobře, vím, že hudba plasmy mě nechytla ani napoprvé v BW, ale pak se to změnilo. Tady jsem přišla s tím, že ji mám ráda, a oni to na začátku otřískají plechovkama. Seriously? =_=

  • STADIONY. A máme tu další novinku. Zatímco v BW se poprvé představily stadiony v rozličných, tematických budovách (hangár, restaurace, knihovna), tady nezůstalo jen u toho. V BW2 má každý takový stadion dokonce i svůj vlastní remix základního stadionového theme. Sice v těch třech, které jsem zatím navštívila, tu známou melodii poznáte až po chvíli, ale je to tam. Když už jsme u interiérů, první dva mě nepřekvapily, protože jsem je v podstatě měla vyspoilované. Že Cheren (oh, Cheren, you sexy beast...) má stadion ve škole, to víme z animovaného traileru. Že Homika reziduje v podzemním rockovém klubu, to zas známe z anime. Překvapení přišlo se třetím stadionem, kdy jsem se konečně navrátila ke starému složení a navštívila Burgha (respektive tam teď právě jsem). Minule měl medové plástve, tentokrát má kokony, které vás vtáhnou a po pavučinách vyhodí jinde. Je to epické, indeed o_o Těším se na zbytek. Je pravda, že Elessu mám už taky spoilnutou, ale stejně.

  • POKEWOOD. Teda Američani tomu říkají Pokéstar cosi, ale myslím, že v tomhle případě se jasně ujal japonský název. Prostě budu říkat Pokewood. Stejně jako budu do konce života používat "Letiště Ruzyně" xD. Tedy Pokewood. Velice překvapivě je to pokémonní parodie na Hollywood. Aneb děláme filmy! Po muzikálu z BW2 jsem čekala podobný propadák, ale NIKOLIV! To bylo první VELKÉ příjemné překvapení ve hře. Pokewood je skvělej xD Nejenže je zábava bojovat před zeleným plátnem, dodržovat při boji scénář (tedy zatím jsem nenarazila na jiný než: "Všechny pokémony poraž!", ale stejně) a ještě vymýšlet správné dialogy... Ale vidět to pak ve filmové verzi, kdy má vaše postava kouzelné kostýmy a k vámi zvoleným dialogům ještě tunu dalších a do toho je proti vám někdo známý jako padouch... to je prostě DOKONALÝ! :D Že Brycen je filmová hvězda, to už jsem taky věděla. Že tam potkám Sabrinu z Kanta, TO bylo překvapení. A kdybyste viděli, jak dokonale vypadala v kostýmu evil cool čarodějnice... Me gusta. No, a celý výsledek se samozřejmě musí líbit publiku, které máte na dolním displeji, a které se projevuje různými emocemi.

  • POSTAVY. Zatím jsem teprve na začátku, ano, já vím :D Ze všeho nejvíc jsem se těšila na Hiroshiho. Slyšela jsem, že je to zajímavá postava, a zatím tak vypadá. Zdá se, že má jakýsi mindrák z minulosti, předpokládám nějak spojený s krádeží či ztrátou Pokémona, a proto se rozhodl, že bude bojovat proti znovuzrozenému týmu Plasma, dokud z něj nezbude jen malá hromádka popela (z toho týmu, samozřejmě xD). Nevím, jak ho správně popsat, jestli jako nadšence, cholerika, zamindrákovanou smutnou-minulost, či zodpovědného kamaráda ("Mrzí mě, že ses kvůli mě do toho všeho namočila.") ... Dobře, předpokládejme standardní scénář fandomu: nejspíš nezůstane jen u kamarádství, ale v tomhle případě je to asi první velký approve, jaký udělím. Po Hiroshim samozřejmě návrat Biancy a Cherena (Oh, Cheren, you sexy beast...). Vzhledem k tomu, že oba došli značného zlepšení, tak se moje dušička tetelí blahem. Jen se podívejte, jak dopadl Cheren (Oh, Cheren, you sexy beast...). V BW mě nijak výrazně nezaujal. Při prvním pohledu na jeho BW2 art jsem si řekla: "WTF, vypadá jako holka." Další důkaz, že první arty postavám i Pokémonům NE VŽDY dělají zrovna dobrou reklamu. Pak přišel animovaný trailer a nakonec samotná hra, a já jsem se přistihla, jak si při každém jeho výstupu v hlavě přehrávám frázi, kterou mi kdysi jakási slečna napsala pod obrázek na deviantartu: "Oh, Cheren, you sexy beast." A tak jsem přestala podporovat (i když jen okrajově) Ferrishwheelshipping a hurá do White x Cheren, jakkoliv to fandom nazval :D Ou jé.

  • X-TRANSCEIVER. Mé hlubinné prosby byly vyslyšeny a tenhle krámek na zápěstí, díky kterému můžete videokomunikovat s přáteli, se konečně dá používat volně. V BW jste s ním měli čest zhruba 5x, když bylo potřeba mluvit s postavami v příběhu na dálku, ale zapnout ho samostatně nešlo. Tak tady to konečně jde! :D Kdykoliv si jen zamanu, můžu ho otevřít a kochat se těmi krásnými fullarty postav, které se při hovoru zobrazují. Vedu samozřejmě já, jakožto hlavní hrdinka, moje matka, která je zase navržená tak, abyste v ní mohli najít rodinnou podobnost, ať hrajete za kluka či holku, a pak samozřejmě Cheren the sexy beast XD. (Ale ne, nemyslím to tak šíleně, jak to zní, ale ta fráze je děsně chytlavá :D )

  • MAPA. Unova je OBROVSKÁ. Vezměte starou mapu a dopatlejte do toho kvantum nových lokací + spoustu podlokací ukrytých v již známých lokacích a máte Unovu v BW2. Oooobrovský kanalizační komplex pod hlavním městem? Hell, to je jak v Ragnaroku! Že tam na mě vyskakují Rattaty a Zubati? No, já si své už řekla, jsem zastánce toho, aby na mapě dané generace byli pouze Poké z té generace, což v BW platilo dokud jste nedohráli příběh. No, v BW2 to neplatí, a co bychom tedy nevyužili příležitosti a nenacpali tyhle parazity na první možné místo, ou jé? XD Ale Rattata ještě ujde. Smrtelnou kombinací je Zubat a Geodude. Těším se na tebe, Geodude xD


Nom, a to bude prozatím vše. Kdoví, jak se k hraní dostanu v dalších dnech, uvidíme, jak půjdou věci do školy, ou jé =___=;

Ou jé...

11. října 2012 v 21:01 | Re |  EMO roh
Drahý blogu, i ty chudáku smětiště na mé mindráky a další věci, které potřebuju říct, aniž bych je opravdu řekla xD Dnes oficiálně zakládám rubriku EMO-roh a budu jako pyšný rodič sledovat, jak se bude rychle plnit xD.

(Tento článek čtenáři nepřinese žádné informace, po kterých by toužil, takže dál pokračujte jen na vlastní nebezpečí.)